2011. január 10., hétfő

Lencse (nem csak) újévre


Már régóta foglalkoztatott a sült citromos lencse gondolata, de valahogy sose került sor rá, meg nem voltam biztos abban, hogy a család többi tagja is rajongana érte. De eljött az újév és vele a várva várt apropó. Eredetileg úgy terveztem, hogy a klasszikus sólethez hasonlóan lassan fogom elkészíteni, és még szilveszter éjszaka berakom a sütőbe alacsony hőfokra, de szerencsére a szilveszteri buli annál jobban sikerült, mintsem ez eszembe jutott volna :))

Az ötletadó recepthez képest fő eltérés, hogy kerámia edényben sütöttem (és nem kuktában főztem), illetve hogy kifejezetten kevés húsféle van benne.

Hozzávalók:
50 dkg lencse (éjszakára beáztatva, feltételezem, enélkül is megpuhult volna, csak idő kérdése)
1 fej hagyma apróra vágva
5 gerezd fokhagyma összenyomva
só (2 kávéskanál)
bors
1/2 kávéskanál római kömény
1/2 kávéskanál koriandermag
1 babérlevél
kevés füstölt sonka felszeletelve
1 citrom


A citromot megmosás után karikákra kell vágni, a magoktól mentesíteni, majd kevés olajon mindkét oldalát aranybarnára sütni. A többi hozzávalót sütőtálba tettem, és összekevertem, majd felöntöttem annyi vízzel, ami épp ellepi. A tetejére tettem a sült citromkarikákat és lefedve a sütőbe tettem. Ezután kapcsoltam be a sütőt 160 fokra, és 2 órát sütöttem. Tejföllel ettük. Mennyei volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Creative Commons Licenc
A bejegyzésekben szereplő valamennyi fotó szerzői jogi védelem alatt áll és a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható.